1LOb ? humanistyczno - artystyczny
Profil humanistyczno-artystyczny, czyli humanistyczny z możliwością szczególnego kształcenia w kierunku artystycznym. Do oddziału ?b? szczególnie zapraszamy młodzież o zainteresowaniach humanistycznych i artystycznych. Poprzez dodatkowe zajęcia uczniowie będą mogli rozwijać swoje talenty literackie: poetyckie, prozatorskie, dramatyczne. Będą mieć szansę tworzenia programu i występowania w szkolnym kabarecie ?SSOK?, w zespole teatralnym, muzycznym, chórze.
Uczniom klasy o tym profilu oprócz obowiązkowych zajęć edukacyjnych i poszerzonego kształcenia w zakresie humanistycznym proponujemy:
? wycieczki kulturalne (np. wyjazdy do teatrów krakowskich);
Młodzież z tego profilu może kontynuować naukę na studiach o charakterze humanistycznym i artystycznym. Liczną grupę absolwentów stanowić też mogą animatorzy kultury i pedagodzy. Każdy uczeń po zakończeniu I semestru w pierwszej klasie wybiera (według własnych zainteresowań, wymagań maturalnych, wymagań stawianych przez wyższe uczelnie) dwa przedmioty do nauki w zakresie rozszerzonym w II i III klasie w grupach międzyoddziałowych zwanych fakultetami.
Uczniom proponujemy następujące fakultety:
- humanistyczny (historia+język polski lub historia+język obcy lub język polski+wiedza o społeczeństwie),
- społeczno-prawniczy (historia+wiedza o społeczeństwie),
- przyrodniczy (biologia+chemia lub biologia+język obcy),
- medyczny (biologia+fizyka),
- ekonomiczny (matematyka+geografia lub matematyka+język obcy lub geografia+język obcy),
- informatyczny (matematyka+fizyka+informatyka lub matematyka+informatyka),
- techniczny (matematyka+fizyka lub matematyka+język obcy).
Lista fakultetów jest corocznie aktualizowana, w zależności od aktualnych potrzeb edukacyjnych uczniów (na wniosek grupy uczniów możliwe jest stworzenie innych fakultetów).
Zajęcia na fakultetach realizujemy w grupach 15 - 24 osobowych. Małe grupy oraz 11 godzin fakultetów pozwala na dobre przygotowanie do matury z wybranych przedmiotów. Dzięki systemowi fakultetów szkoła kształci każdego ucznia zarówno wszechstronnie, jak i zgodnie z jego osobistymi preferencjami, co jest wysoko oceniane przez uczniów i Rodziców.